Lindab-koncernen tecknar datakom-avtal med TDC Internordia AB

Report this content

Lindab-koncernen tecknar datakom-avtal med TDC Internordia AB Lindab har tecknat datakom-avtal med TDC Internordia. Avtalet omfattar cirka 75 av koncernens kontor runt om i Europa. Avtalet innebär att Lindabs kontor kopplas samman i ett internt nätverk (WAN) med hjälp av TDC:s egen infrastruktur (IP-VPN MPLS). Kontoren som berörs finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark, Finland, Polen, Schweiz och Storbritannien. TDC Internordia är en systemintegratör som knyter samman det bästa från den traditionella telekomvärlden med det bästa inom datakommunikation. Lindab är en internationell koncern som utvecklar, producerar och marknadsför produkter och systemlösningar i tunnplåt inom affärsområdena Ventilation och Profile. Lindabs huvudkontor ligger i Båstad i södra Sverige. "Vi är mycket glada över avtalet med Lindab. Vi har under det senaste året förstärkt vår kompetens inom datakommunikation och IP och vi flyttar aktivt fram våra positioner, inte bara inom telekommunikation utan inom hela IT-området", säger Håvard Larsen, vd för TDC Internordia AB. "Vi ser fram emot att samarbeta med TDC Internordia och är mycket nöjda med att de har tillgodosett oss med anslutningar på alla de platser som är berörda. Att de genom modern teknik även kunnat sänka våra kostnader, har också varit en viktig del i att valet blev TDC Internordia", säger Stefan Lindqvist, Infrastrukturansvarig på Lindab. TDC Internordia AB är ett helägt dotterbolag till danska TDC. Bolaget är en av de ledande leverantörerna av kommunikationslösningar i Norden. Genom en medveten satsning på konvergens inom data- och telekommunikation kan TDC Internordia i samarbete med moderbolaget TDC tillhandahålla IP-baserade tjänster oberoende av gränser och infrastruktur. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ För ytterligare information, var vänlig kontakta: Håvard Larsen, vd TDC Internordia AB, tel: +47 93 08 10 13 Om TDC Internordia TDC Internordia är en totalleverantör av tele- och datakommunikation med kunder inom privat och offentlig sektor som har såväl nationella som internationella behov. Vi erbjuder kundanpassade kommunikationslösningar samt professionell support och service i Norden. Kompetens, engagemang och flexibilitet är grunden för vår verksamhet och våra medarbetare. För mer information besök www.tdcinternordia.se Om TDC TDC-koncernen är en av Nordens största aktörer inom IT och telekommunikation. Företaget har över 17 000 anställda och omsätter årligen 70 miljarder svenska kronor. TDC har en väl utvecklad nordisk organisation med verksamhet i Danmark, Sverige och Norge. För närvarande har TDC cirka 13,5 miljoner kunder. För mer information besök www.tdc.dk ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/03/20041102BIT21170/wkr0002.pdf