Riksskatteverket skriver miljonavtal med TDC Internordia

Report this content

Riksskatteverket skriver miljonavtal med TDC Internordia Riksskatteverket, RSV, har tecknat avtal med TDC Internordia för att idareutveckla delar av verkets befintliga telefonilösning. Ordern är värd drygt sex miljoner kronor inklusive service i tre år. Avtalet innebär att Riksskatteverket byter ut nuvarande talsvarssystem mot TDC Internordias egenutvecklade VIP2000. Dessutom uppgraderar TDC Internordia Riksskatteverkets befintliga hänvisningssystem Netwise Nice till CMG 6.0 och ett nytt debiteringssystem, Teleopti BTC,implementeras. Arbetet görs tillsammans med underleverantörerna Netwise och Teleopti. TDC Internordia AB är en svensk totalleverantör av tele- och datakommunikation som ägs av danska TDC. RSV har idag 13200 anställda, 100 telefonister och cirka 22000 telefonanknytningar. TDC Internordia är en av de ledande leverantörerna av kommunikationslösningar i Norden. Genom en medveten satsning på konvergens inom datakommunikation och IP kan TDC Internordia I samarbete med moderbolaget TDC tillhandahålla tjänster oberoende av gränser och infrastruktur. "Avtalet med RSV är viktigt för TDC Internordia. Vi satsar stort på den offentliga sektorn och denna affär bekräftar TDC Internordias strategi på företagsmarknaden", säger Håvard Larsen, vd för TDC Internordia. Driftssättning sker i slutet av januari 2004 i Stockholm och i mitten på mars ska systemet vara I full drift. Om TDC Internordia TDC Internordia är en totalleverantör av tele- och datakommunikation med kunder inom privat och offentlig sektor som har såväl nationella som internationella behov. Vi erbjuder kundanpassade kommunikationslösningar samt professionell support och service i Norden. Kompetens, engagemang och flexibilitet är grunden för vår verksamhet och våra medarbetare. För mer information besök www.tdcinternordia.se Om TDC TDC-koncernen är en av Nordens största aktörer inom IT och telekommunikation. Företaget har över 17 000 anställda och omsätter årligen 70 miljarder svenska kronor. TDC har en väl utvecklad nordisk organisation med verksamhet i Danmark, Sverige och Norge. För närvarande har TDC cirka 13,5 miljoner kunder. För mer information besök www.tdc.dk För ytterligare information, var vänlig kontakta: Håvard Larsen, vd TDC Internordia AB, tel: +47 93 08 10 13 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00340/wkr0002.pdf