Ahlsell förnyar förtroendet för TDC i stor IP VPN-affär

​Ahlsell fortsätter som IP VPN-kund till TDC Sverige. Avtalet rör 220 sajter, med huvudfokus på driftsäkerhet och säkerhet.

Ahlsell, det stora handelsbolaget inom installationsprodukter, verktyg och maskiner valde återigen TDC som leverantör av deras IP VPN. Ahlsells datatrafik är i högsta grad verksamhetskritiskt med såväl orders som övriga avtal som cirkulerar mellan deras 4500 medarbetare på 220 sajter.

Att datatrafiken skall vara så driftsäker som möjligt är en självklarhet, men även att den skall vara säker och trygg. Med hänsyn till säkerheten använder Ahlsell sedan en tid tillbaka IT Control från TDC, en tjänst som gör all trafik i nätet fullständigt överskådlig och reglerbar.

TDC levererar IP VPN-lösningen över sitt nät med en driftsäkerhet man internt kallar fem nior (det vill säga 99,999 procent driftsäkerhet).

- Ahlsells långsiktiga partnerskap tillsammans med TDC går nu vidare in i framtiden där våra affärer med våra kunder möjliggörs av bland annat TDC. Vi ser med stor tillförsikt fram emot det fortsatta samarbetet, säger Kenneth Larsson Koncern IT-chef Ahlsell.

- För mig är förnyat förtroende lika roligt och inspirerande som att vinna nya kunder. Vi vet att Ahlsells verksamhet är beroende av marknadsledande kommunikation, och jag ser fram emot att fortsätta leverera det, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

Presskontakt, TDC Sverige
Niclas Karnhill
Telefon +46 8 519 812 15, mobil + 46 708 70 00 60

Om Ahlsell
Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner och Kyl. Koncernen har en årlig omsättning om ca 20 miljarder SEK och ca 4500 anställda.
www.ahlsell.se

TDC är en operatör och systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med 750 anställda. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009).
www.tdc.se