Ahlsell storsatsar på data- och videokommunikation från TDC

Ahlsell valde återigen TDC Sverige som kommunikationsleverantör i en ny storaffär. Avtalet innebär leverans av IP VPN till 220 sajter, med en avtalslängd på två år. Utöver detta avtal levererar TDC sedan tidigare 10 videokonferenssystem till Ahlsell. Vi känner oss mycket nöjda med att fortsätta vårt långa partnerskap med TDC, kommenterar Kenneth Larsson, Head of IT på Ahlsell Group.

Ahlsell är ett ledande handelsbolag som med över 4 000 anställda i Norden, Baltikum och Ryssland omsätter över 20 miljarder kronor per år. Ahlsells verksamhet bygger på lokal närvaro, något som illustreras av företagets drygt 200 butiker och säljkontor. Med denna geografiska spridning inom organisationen ställs det som konsekvens höga krav på kommunikationslösningarna – kundservice, beställningar och andra verksamhetskritiska processer måste ske över driftsäkra och högpresterande nät.

När Ahlsell nyligen valde leverantör till de verksamhetskritiska kommunikationslösningarna föll valet på TDCs IP VPN-lösning. TDC var redan tidigare leverantör till Ahlsell, ett samarbete som nu förlängds med ytterligare två år. Avtalet innebär att TDC kommer att fortsätta leverera IP VPN till Ahlsells 220 sajter. Sedan tidigare har 10 videosystem utifrån lösningen TDC Nordic Video – TDCs nordiska videokonferenslösning – levererats.

- Vi känner oss mycket nöjda med att fortsätta vårt långa partnerskap med TDC. Beslutet grundar sig på levererad kvalitet, priset och leveransförmågan i Norden, säger Kenneth Larsson, Head of IT på Ahlsell Group.

- Vi har förmånen att få samarbeta med ett flertal marknadsledande företag, varav Ahlsell är en av dessa. Vi på TDC ser fram emot att få fortsätta leverera kommunikationslösningar till Ahlsell – från en marknadsledare, till en annan, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige

TDC
 är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC Group – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,3 miljarder DKK och 10 000 medarbetare (2011). TDC grundades i Danmark 1882.

Läs mer på tdc.se eller på TDC Sveriges press- och nyhetsrum.