ALMI Företagspartner väljer operatör för framtiden

Efter en offentlig upphandling valde statliga ALMI Företagspartner TDC Song som leverantör av organisationens affärskritiska kommunikation. TDC Song kommer att leverera IP VPN med Quality of Service till Almis 38 kontor.

ALMIs uppdrag är att främja utvecklingen av konkurrenskraftiga små och medelstora företag samt stimulera nyföretagande för att skapa tillväxt och förnyelse i svenskt näringsliv. Organisationen består av 450 anställda.

Pris, stabilitet samt tjänstens förmåga att förändras i takt med verksamheten var avgörande faktorer för ALMI vid valet av leverantör av datakommunikation.

- Vi ville ha den bästa lösningen till det bästa priset. Det var också viktigt att vi fick en lösning som var framtidssäkrad för IP-telefoni, säger Karl-Erik Edlund, IT-chef på ALMI.

Den lösning som TDC Song kommer att leverera består av tjänsten TDC Nordic IP VPN med Quality of Service, vilket innebär att trafiken prioriteras vid hög belastning för att undvika fördröjning. Något som inte minst blir viktigt när det är rösttrafik som färdas över nätet.

Bo Strömqvist, försäljningsdirektör hos TDC Song, ser fram emot samarbetet med ALMI.

- Vi är stolta över att få leverera kommunikationslösningar till en organisation vars verksamhet är så viktig för främjandet av näringslivet i Sverige, säger Bo Strömqvist. Att TDC Song kunnat möta ALMIs höga krav på framtidssäkerhet, flexibilitet och stabilitet är ett bevis för hur hög kvalité vårt nät och våra tjänster håller.

Avtalet är värt 1,7 MSEK och gäller i två år med möjlighet till lika lång förlängning.