Avis Biluthyrning väljer nordisk IP-lösning från TDC

Det globala biluthyrningsföretaget Avis väljer en nordisk helhetslösning från TDC för att lösa deras verksamhetskritiska kommunikationsbehov. Grunden i lösningen är TDCs säkra ochstabila nordiska IP VPN, där man sedan adderar kommunikationslösningar via contact centers och hänvisningssystem.

TDC skall leverera driftsäker IP VPN till Avis verksamheter i Sverige och Norge, med såväl fast som mobil telefoni. Sedan tidigare är Avis kund till TDC i Danmark. Utöver IP VPN ansluter man trafiken med Business Trunk i Sverige och Norge, och ISDN i Danmark. Call center-lösningen kommer fortsatt att finnas i Göteborg med 70 agenter, och ytterligare 200 agentfunktioner skall fördelas på Avis uthyrningskontor i Sverige, Norge och Danmark. Call center-plattformen är en Aastra Solidus eCare. Avis kommer att använda ett CMG hänvisningssystem, med röstbrevlåda och röststyrd telefonist – även detta från Aastra. Totalt innebär detta att TDC kommer att leverera en helhetslösning till Avis, det globala biluthyrningsföretaget som med sin världsberömda devis ”We try harder” finns på 120 platser enbart i Sverige och hela 360 uthyrningskontor i Skandinavien. "Det var viktigt för oss att få en helhetslösning som omfattar såväl data och telefoni till Avis och Budget i Skandinavien. Lösningen bygger på redan installerad och beprövad teknik på vårt befintliga contact center i Göteborg”, säger Peter Madsen, IT-direktör på Avis Skandinavien. ”Jag är mycket glad över Avis förtroende, ett företag där kommunikation verkligen är verksamhetskritiskt. Detta visar återigen att vårt helhetserbjudande, som är unikt på marknaden, är attraktivt hos krävande kunder. Jag ser fram emot att samarbeta med Avis framöver”, säger Joakim Harging, Sales Director på TDC Sverige.