Boss Media väljer framtidssäker växellösning från TDC

För att kunna synkronisera växelfunktionaliteten med framtidens kommunikation inom bland annat mobilitet och video väljer Boss Media telekomleverantören TDC Sverige. Lösningen byggs utifrån en Cisco-plattform.

Morgondagens växellösningar ställer helt andra krav på kommunikationslösningarna än gårdagens. Att exempelvis kunna använda mobilitet och videolösningar i sin växel är redan idag viktigt och denna flexibilitet är en trend som antas bli ännu starkare i framtiden.

Som leverantör av en framtidssäker växellösning har Boss valt TDC. Boss Media, som är en del av GTECH-koncernen, är verksamma inom den expansiva spelindustrin där man erbjuder digitala spellösningar till både privata och statliga bolag. För Boss är kommunikationslösningarna centrala, inte minst hjärtat i kundhanteringen – växellösningen.

TDCs växellösning innebär en ökad funktionalitet i form av nämnda video - och mobilmöjligheter. Lösningen innebär också större möjligheter att administrera lösningen på plats – vilket ger möjligheter för Boss Media att spara både tid och pengar. Utöver detta finns även en ökad flexibilitet när medarbetarna byter kontor etc, anknytningen kan i dessa fall följa med medarbetaren vilket innebär en förenkling, och därmed tidsvinst.

- Cisco har under hela Boss Medias existens varit en av våra absolut viktigaste infrastrukturella leverantörer. Detta i kombination med att TDC i Växjö, självklart certifierad guldpartner till Cisco, har en gedigen erfarenhet av att implementera dylika kommunikationslösningar, gjorde vårt val av både leverantör och integratör tämligen enkelt när vi skulle ta steget upp till en helt IP-baserad och framtidssäkrad växellösning, säger Erik Svensson, Procurement Manager på Boss Media.

- Vi ser fram emot att samarbeta med Boss Media. Deras offensiva och entreprenöriella verksamhet har vi stor sympati för, och är dessutom något vi känner igen från vår egen historia. Lägg därtill vår långa erfarenhet inom data- och telekom och du har något av en perfect match, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

Växelösningen byggs utifrån Ciscos UC-plattform. Med Ciscos Call Manager-server som nav, adderat med en Business Attendant Console, skapar man en avsevärd förenkling för växeltelefonisterna i deras vardag.

För mer information, vänligen kontakta:
Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige
Tel 46 8 519 812 15, mob 46 708 70 00 60

Om TDC Sverige
TDC är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,2 miljarder DKK (2010) och 11 000 medarbetare. TDC grundades i Danmark 1882.

Press- och nyhetsrum
tdc.se