Erik Heilborn ny vd för TDC Sverige

Styrelsen för TDC Sverige AB har utsett Erik Heilborn till ny vd. Erik kommer närmast från tjänsten som vd för affärssystemföretaget IBS och har också mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom telekommunikationsbranschen. Den andra februari tillträder han som vd för TDC Sverige.

- Genom sin fina infrastruktur för operatörstjänster och spetskompetens inom systemintegration har TDC stor potential att ytterligare förstärka sin position som en av de ledande leverantörerna av kommunikationslösningar till företag. Jag ser verkligen fram emot att utveckla den positionen tillsammans med TDC Sveriges ledningsgrupp och alla medarbetare, säger Erik Heilborn.

André Smith-Nielsen har haft rollen som vd för TDC Sverige sedan juni 2008 och går nu vidare med nya utmaningar inom TDC-koncernen.

- André har utfört sitt uppdrag till styrelsens stora belåtenhet. TDC Sveriges verksamhet har revitaliserats - exekveringen är avsevärt förbättrad och vi börjar se resultat. Det har dock varit vår intention att TDC Sverige också ska ha en svensk vd, och tack vare Andrés starka insats har vi i lugn och ro kunnat leta efter den rätta kandidaten. Den har vi nu hittat i Erik Heilborn vars erfarenhet och profil är helt rätt för att utveckla företaget, säger Klaus Pedersen, styrelseordförande för TDC Sverige AB.