Ersta diakoni valde återigen TDC som kommunikationsleverantör

Ersta diakoni valde TDC som kommunikationsleverantör när man nyligen gick ut i en offentlig upphandling. Under avtalets fyra år kommer TDC att leverera Kommunikation som tjänst, och därtill fast- och mobiltelefoni.

Ersta diakoni, som grundades redan under 1850-talet, är en aktör inom vård och omsorg, utbildning och forskning. Verksamheten bedrivs som en ideell förening, non-profit.

Ersta diakoni gick nyligen ut i upphandling gällande verksamhetens kommunikationslösningar. I denna urvalsprocess valdes TDC och dess Kommunikation som tjänst (KST) som det fördelaktigaste alternativet. Utöver KST-lösningen kommer TDC att leverera såväl fast- som mobiltelefoni till Ersta diakoni. Produktplattformen utgår från lösningar från Alcatel-Lucent.

Ersta diakoni var sedan tidigare TDC-kund och samarbetet fortsätter härmed med ytterligare fyra år.

- Jag känner mig alltid stolt när samhällsnyttiga verksamheter väljer att förlänga samarbetet med oss. Jag har stor respekt för Ersta diakonis verksamhet, och vårt mål är att TDCs stabila kommunikationslösningar skall både underlätta och effektivisera deras arbete, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige
Tel 46 8 519 812 15, mob 46 708 70 00 60

Om TDC Sverige

TDC är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,2 miljarder DKK (2010) och 11 000 medarbetare. TDC grundades i Danmark 1882.

Läs mer: tdc.se eller tdc.se/pressrum