Framgång för TDC hos Kammarkollegiet – högst rankad i fyra av fem områden

Sedan tidigare är det klart att TDC är det ena av endast två företag som erhållit samtliga ramavtal inom DANTE-upphandlingen. Nu kan även en summering av rankingen inom de olika delarna göras. TDC rankas som bästa alternativ inom fyra av fem områden. Ett resultat ingen annan leverantör kan matcha.

TDCs anbud har utvärderats som det bästa valet inom fyra av fem områden: ”Kommunikation Som Tjänst”, ”Telefoner, kommunikationsutrustning och tillbehör”, ”Kommunikationsutrustning” och ”Fasta och mobila operatörstjänster samt transmission” (här är TDC högst rankad av dem som kan leverera avtalets samtliga delar). Gällande det femte området, ”Service, underhåll, utökningar och uppgradering”, hamnade TDC näst bäst, strax efter ettan. Sammantaget är detta ett resultat som ingen annan leverantör kan matcha. – Detta är ett direkt kvitto på våra ansträngningar att vara ledande helhetsleverantör av operatörs- och integratörstjänster till företag och offentlig verksamhet. Att vi inte bara tilldelats ramavtalen, utan även ansetts som det bästa valet inom flertalet områden är både glädjande och inspirerande, säger Erik Heilborn, vd TDC Sverige. Kontakt på TDC: Ulrik Lundin, Bid Manager. Mer information om upphandlingen och ramavtalen: www.avropa.se Om Kammarkollegiets Dante-upphandling: Dante står får datakommunikation, nätverk och telefoni. Kammarkollegiets IT-upphandling är en samordnad upphandling inom IT och telekommunikation för den offentliga förvaltningen. Totalt handlar det om fem ramavtal, som kommuner, landsting och myndigheter kan avropa från: A: Kommunikation som tjänst, löper på tre år med möjlighet till ett års förlängning B1: Kommunikationsutrustning (Telefonisystem och Nätverk), löper på två år med möjlighet till två års förlängning B2: Service, underhåll, utökningar och uppgradering (Telefonisystem), löper på två år med möjlighet till två års förlängning C: Fasta och mobila operatörstjänster samt transmission, löper på tre år med möjlighet till ett års förlängning D: Telefoner, kommunikationsutrustning och tillbehör, löper på två år med möjlighet till två års förlängning