• TDC Sverige/

Full pott för TDC i statlig ramavtalsupphandling för IT och telekom – TDC har erhållit samtliga ramavtal, samt alla delområden man sökt.

Totalt finns det fem ramavtal inom Kammarkollegiets DANTE-upphandling, och TDC har blivit tilldelade samtliga dessa, samt alla delområden man sökt. - Vi är mycket glada över förtroendet från Kammarkollegiet, och att vi erhållit samtliga ramavtal stärker oss i vår ambition att vara Sveriges bästa helhetsleverantör av operatör- och integratörstjänster till Sveriges företag och offentlig verksamhet, kommenterar Erik Heilborn. TDCs anbud har rankats högst i utvärderingarna av Kammarkollegiets ramavtalsupphandlingar ”Kommunikation som tjänst” och ”Telefoner, kommunikationsutrustning och tillbehör”. Vidare utvärderades man högst av samtliga i område C: Fasta och mobila operatörstjänster samt transmission. TDC befäster med detta sin redan starka ställning som kommunikationsleverantör till offentlig verksamhet. Mer information om upphandlingen och ramavtalen finns på www.avropa.se För mer information om TDCs ramavtal, vänligen kontakta Ulrik Lundin, Bid Manager, +46 708 45 03 48.