Hogia skapar eget moln med TDC

TDC levererar unik lösning för Hogias datakommunikation

Hogia Teknik Drift AB har slutit ett treårigt avtal med TDC om en ny nätverkslösning för sin datakommunikation. Lösningen innebär att TDC placerar sina routrar direkt ute hos Hogia i Stenungsund och bygger nya fiberförbindelser från Göteborg och Uddevalla. TDCs nätverkslösning är ett svar på Hogias ökade kundtillströmning och högre krav på kapacitet och driftsäkerhet. De dubbla fiberanslutningarna är uppgraderingsbara till 1 Gbit/s, och ersätter Hogias befintliga förbindelse på 100 Mbit/s. Placeringen av TDCs kraftfulla routrar direkt vid datahallarna gör att Hogia får ett eget ”moln” inom sitt eget nätverk, med redundans och med samma kvalitet som inom TDCs eget nät. Det blir också enkelt att bygga ut kommunikationen ytterligare med nya förbindelser och tjänster. – Vi är väldigt stolta över den här lösningen, där Hogia i stället för att flytta funktionalitet till våra datahallar skapar sig ett eget moln. Med de högt ställda krav Hogia har på sina tjänster behövde de både högre kapacitet och en säkrare förbindelse, och med placeringen av våra routrar ute hos dem blir de i princip sin egen operatör – inom TDCs nät, säger Joakim Harging, Sales Director hos TDC Sverige. – Vi är mycket nöjda med att TDC har byggt upp denna unika lösning för oss, säger Patric Broman, ansvarig för Hogia Teknik Drift AB. Nu kan vi verkligen garantera tillgängligheten för alla våra tusentals kunder som söker en säker driftslösning.