IP VPN från TDC är Holmens val

​Holmen tecknar IP VPN-avtal för sitt svenska nät med TDC Sverige. Dessutom tecknas avtal om uppgradering och funktionalitetsökning inom Holmens telefonväxlar med tillhörande supportavtal.

Holmen är ett av de största skogsindustriföretagen i Sverige med över 4000 medarbetare spridda inom Europa. Detta ställer självklart krav på en kommunikation med såväl hög driftstabilitet som säkerhet.

Holmen har valt TDC som leverantör av IP VPN och Internet. TDC kommer även att uppgradera och öka funktionaliteten i Holmens Aastras växellösning med tillhörande stödsystem från Visionutveckling. Till detta har ett supportavtal på tre år tecknats med TDC.

TDCs IP VPN är ett av marknadens ledande, och till grund för lösningen har man ett rikstäckande nät med rigorösa tillgänglighetsmål (99,999 nättillgänglighet i de senaste mätningarna).

- Det är glädjande att TDC har en stark position bland företag som söker internationella kommunikationslösningar. IP VPN-affären med Holmen är ett sådant exempel och vi välkomnar dem som ny kund samt tackar för deras förtroende. TDC ser fram emot att arbeta tillsammans med Holmen, säger Joakim Harging, Sales Director, TDC Sverige.

Presskontakt, TDC
Niclas Karnhill
Telefon +46 8 519 812 15, mobil + 46 708 70 00 60

Om TDC Sverige
TDC är både en operatör och systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 anställda. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009).
www.tdc.se