JM bygger vidare med kommunikationslösningar från TDC

TDC har fått förtroendet att fortsätta leverera IP-telefoni till marknadsledande projektutvecklaren av bostäder JM i ytterligare 5 år.

Marknadsledande och expansiva projektutvecklaren av bostäder, JM, har en krävande miljö för kommunikation. Bland annat ställs det höga krav på telefonin då medarbetarna ofta är på byggarbetsplatser där det inte alltid finns täckning. Lösningen på denna problematik är fasta IP-anknytningar. TDC har även designat IP-telefonilösning med mobila anknytningar, vilket gör att JM ökar sin tillgänglighet för såväl leverantörer som kunder. Man adderar ytterligare funktionalitet genom en hänvisningsdator som även fungerar som en sökmotor. Denna håller reda på medarbetarnas närvaro, vilket gör att man enklare kan ge korrekta svar och koppla vidare till lämpliga kollegor. IP-telefonilösningen bygger på Alcatel-Lucent OmniPCX Enterprise som omfattar 1600 mobila samt 700 fasta anknytningar samt Vision 80/20 hänvisningssystem. Utöver dessa lösningar används TDCs flexibla koncept KST (Kommunikation Som Tjänst). Med hjälp av ovan lösningar från TDC har JM på detta sätt ökat sin flexibilitet och gjort verksamheten kostnadseffektivare. ”TDC har länge varit leverantör till oss och säkrat en stabil kommunikationsplattform för telefoni. JM har under året genomfört en upphandling och valet föll än en gång på TDC i tuff konkurrens. Vi är trygga med KST-upplägget eftersom det ger oss tydlig och enkel prissättning samtidigt som TDC är ansvariga för att funktionen upprätthålls”, säger Marcus Lund, kategoriansvarig inköpare på JM AB. ”Vi är glada att få fortsatt förtroende från JM. Det är extra inspirerande då vi vet att deras arbetsmiljö är krävande och att kommunikationslösningarna är kritiska för deras verksamhet”, säger Erik Heilborn, vd TDC Sverige.