Kalix Tele24 köper redundant telefonilösning från TDC

Från och med januari levereras de uppåt 20 000 samtal som Kalix Tele24 hanterar dygnet runt över TDCs nät.

Kalix Tele24 hanterar genom sin tjänst ”Telefoni på distans” stora mängder samtal åt företag och organisationer över hela norden. Går telefonin ned stannar verksamheten för KalixTele24 av och tusentals kunder blir lidande. Därför tar trafiken i den nya lösningen från TDC vägen genom Jokkmokk om någonting skulle hända med telefonledningarna till Kalix.

”Naturen i vår verksamhet kräver en telefonitjänst med hög nivå på kvalitet och säkerhet, dessa krav har TDC levt upp till”, säger Peter Sundgren som är IT-chef på Kalix Tele24 och tillägger ”Dessutom har vi hos TDC mött en hög grad av flexibilitet samt ett personligt engagemang i oss som kund, det har också påverkat vårt val av leverantör.”

Det var tidigare Tele2 som levererade telefonin till Kalix Tele24 och den nya lösningen från TDC driftsattes den 17 januari. Det två år långa avtalet skrevs i november och uppgår till ett värde av 3,5 miljoner kronor.

”Att Kalix Tele24, som bygger hela sin affär på telefoni, har valt TDC som sin operatör är något vi är väldigt stolta över. Affären visar också på vikten av att ha en personlig relation med kunden och på styrkan med att TDC finns representerade över hela landet, inte minst i Norrland.”, säger Lars Glarborg, vice vd på TDC.