Landstinget i Uppsala län fördjupar samarbetet med TDC

TDC, som redan har samtliga landsting som kunder, utökar närvaron inom offentlig verksamhet då Landstinget i Uppsala län nu fördjupar samarbetet med TDC. Helhetslösningen från TDC inkluderar konceptet Telefoni som tjänst: fast telefoni, mobiltelefoni och stödsystem.

TDC har sedan länge varit en samarbetspartner för några av Sveriges största och mest krävande organisationer, inte minst landstingen. Samtliga landsting är idag TDC-kunder, och Landstinget i Uppsala län är ett av dessa landsting – ett landsting som nu dessutom väljer att fördjupa samarbetet ytterligare.

Samarbetet med Landstinget i Uppsala län utökas nu till att inkludera mobiltelefoni, fast telefoni samt stödsystem genom konceptet Telefoni som tjänst.

- Att Landstinget i Uppsala län väljer att fördjupa samarbetet med oss är både glädjande och inspirerande. Jag är ödmjuk inför uppdraget, och ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

- Sedan är det ju självklart roligt att vi har samtliga landsting som kunder. Jag har svårt att se något finare inom telekomvärlden än att kunna hjälpa till att skapa säkra och stabila kommunikationslösningar för landstingens sjukvård, avslutar Joakim.

Lösningen till Landstinget i Uppsala län innehåller produkterna Aastra MX-one, TDCs Business Trunk samt TDC Mobil.

Avtalslängden är 3 år.

PR Manager, TDC Sverige