Lindab väljer global IP VPN-lösning från TDC

Byggindustrileverantören Lindab tecknar ett femårigt avtal om IP VPN med TDC. Avtalet omfattar marknader där de sedan tidigare haft lokala lösningar med nationella partners. Lindab har verksamhet i 31 länder.

Lindab är en världens ledande leverantörer av produkter och lösningar inom stål och tunnplåt för byggindustrin, exempelvis ventilationslösningar. Det nya avtalet är en förlängning och utvidgning av ett tidigare avtal med TDC och innebär att Lindab kan kommunicera mellan koncernens olika kontor och anläggningar på ett säkert sätt i ett så kallat VPN (Virtual Private Network). Affären gäller i stort sett alla Lindabs marknader utom USA. ”Lösningen är säker och kostnadseffektiv”, säger Lindabs IT-infrastrukturansvarig Stefan Lindqvist. ”Vi har dessutom bra erfarenheter av TDC sedan tidigare, det är en leverantör som det är lätt att samarbeta med”. TDCs IP VPN är ett multiservicenät som kan hantera all kommunikation i en enda lösning: tal, data och video. Ett multiservicenät ger förutom enklare administration och lägre driftskostnader även bättre förutsättningar att upprätthålla en central säkerhetspolicy. ”Vi är glada över att få förtroendet att fördjupa vårt samarbete med Lindab. Det är alltid motiverande när ett internationellt och marknadsledande företag väljer oss som leverantör.”, säger TDCs försäljningsdirektör Olof Joos.