Logica förlänger avtal med TDC

Logica har förlängt avtalet med TDC Sverige gällande en WAN-lösning med nära 300 förbindelser. Med detta enorma WAN-nät som grund bygger Logica vidare med tillgängliga och redundanta kommunikationslösningar.

IT-tjänstföretaget Logica är sedan länge en kund till TDC Sverige, och tillsammans levererar dessa två företag effektiva kommunikationslösningar till Sveriges företag via redundanta nät med hög prestanda. Det nya avtalet är en förlängning och utvidgning av ett tidigare avtal som Logica och TDC tecknade i samband med ett outsourcingåtagande hos en av Logicas kunder. Kommunikationslösningen innebär att den svenska verksamhetens nära 300 olika kontor och anläggningar kopplas samman i ett VPN (Virtual Private Network). Avtalet löper fram till juni 2012. Förutom kommunikation innefattar detta åtagande även applikations- och serverdrift samt Service Desk. TDCs IP VPN är ett multiservicenät som kan hantera all kommunikation i en enda lösning: tal, data och video. Ett multiservicenät ger förutom enklare administration och lägre driftskostnader även bättre förutsättningar att upprätthålla en central säkerhetspolicy. Som grund för lösningen finns TDCs fibernät som inte bara är ett av de största i Norden utan även ett av de mest stabila. - Det är alltid roligt med avtal som förlängs, det tyder på en lojalitet som är både uppmuntrande och motiverande. Extra glädjande är att det är Logica som förlänger avtalet då vi vet att de ställer extra höga krav på såväl funktion som stabilitet hos sina samarbetspartners, säger Joakim Harging, Sales Director på TDC Sverige.