Malmö stad väljer TDC

Av totalt åtta leverantörer valde Malmö stad till slut TDC för sin satsning på WLAN. Utöver detta har avtal inom service och konsulttjänster tecknats. Med detta är TDC leverantör till ytterligare en samhällskritisk verksamhet i Sverige.

Malmö stad bedriver samhällskritisk verksamhet, vilket gör att kraven på säkerhet och stabilitet i de tekniska lösningarna är extra hårda. Av totalt åtta leverantörer valde Malmö stad till slut TDC Sveriges lösning inom trådlöst LAN (WLAN).

TDC Sverige bygger WLAN-lösningarna med utgångspunkt utifrån skalbarhet, tillgänglighet, säkerhet och funktionalitet. Cisco, en av TDC Sveriges huvudpartners sedan ett flertal år, är produktleverantör.

- Malmö stad ställer stora krav på såväl säkerhet som funktionalitet. Detta då utrustningen kommer att etableras i utsatta offentliga miljöer. Vi har stora förväntningar på såväl lösningen som leverantören. För oss är TDC en ny partner och vi ser det som mycket spännande att tillsammans etablera en trådlös infrastruktur med cirka 2000 accesspunkter, säger Ulf Linderoth, strateg och beställare för Malmö stad.

- Vi är glada över förtroendet att få samarbeta med ytterligare en samhällskritisk funktion i Sverige – Malmö stad. Med våra lösningar inom landstingen till exempel, med marknadens hårdaste tillgänglighets- och säkerhetskrav på tekniken, har vi den erfarenhet och stabilitet som krävs, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

Joakim Harging, TDC Sverige

Pressansvarig, TDC Sverige
Niclas Karnhill
Telefon 46 8 519 812 15, mobil 46 708 70 00 60

Om TDC
TDC Sverige är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009) och 12 000 medarbetare. TDC grundades i Danmark 1882.
Läs gärna mer på tdc.se