Matts Amundsen ny Teknisk Direktör på TDC Song

(Stockholm, 1 november 2006) Den 1 november tillträder Matts Amundsen tjänsten som ny Teknisk Direktör för TDC Song. Befattningen innebär ansvar för hela företagets teknikorganisation i Sverige.

- Jag ser fram emot det nya ansvaret som Teknisk Direktör. Alltfler företag lägger över sina applikationer på IP-lösningar och TDC Song är helt rätt positionerade för att ta många intressanta kunder. En fortsatt effektiv och kompetent teknik- och supportorganisation är en förutsättning för detta, och det är min ambition att vi ska vara bäst på området, säger Matts Amundsen.

Matts har en 25-årig erfarenhet från telekombranschen. På TDC Song har han arbetat sedan 2003 då han anställdes som chef för Customer Network Support. Sedan 1 januari 2005 arbetar han som Chef för Network & Technology Planning.

- Jag är mycket glad över att Matts Amundsen nu börjar som Teknisk Direktör för TDC Song. Matts har enastående kvalifikationer för arbetet, hans tidigare erfarenheter inom företaget och djupa kunskap om branschen är en stor tillgång. Jag ser verkligen fram emot vårt framtida samarbete, säger Per Ole Heltov, CTO för TDC Song Holding.

Matts är i grunden civilingenjör och civilekonom från Luleå Universitet.