Nobel Biocares kommunikationsval: KST från TDC

Världsledande dentalkoncernen Nobel Biocare väljer Kommunikation som tjänst från TDC för sin nordiska verksamhet. Avtalslängden 3 år.

Nobel Biocare är världsledande inom innovativa, restorativa och estetiska dentallösningar. Som fullsortimentsleverantör erbjuder Nobel Biocare det största utbudet av lösningar från tand till rot vid ersättning av en tand upp till helt tandlösa käkar. Portföljen med lösningar omfattar dentala implantat, individualiserad protetik och härtill kopplad utrustning.

Nobel Biocare har mer än 2 400 anställda med en försäljning om ca 5,5 miljarder SEK under 2010. Koncernen har huvudkontor i Zurich, Schweiz. Produktion sker vid sju anläggningar i Kanada, Israel, Japan, Sverige och USA. Nobel Biocare har egna säljorganisationer i 34 länder.

Kommunikation som tjänst (KST) är ett koncept utvecklat av TDC. KST innebär att TDC ansvarar för implementering, drift och utveckling av kommunikationslösningen, med följden av att ansvaret blir så tydligt, och arbetet så effektivt, att Nobel Biocare kan fokusera på deras kärnverksamhet.

Sedan tidigare har TDC flera välkända företag och organisationer som KST-kunder: Scandic, Mekonomen, Beijer och Stockholms läns landsting exempelvis.

– Nobel Biocares internationella verksamhet, och marknadsledarskap, kräver kommunikationslösningar i toppklass. Deras förtroende för våra lösningar är därför extra roligt och motiverande, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

TDC kommer att leverera en Ciscolösning med Contact Center och Trio hänvisningssystem

PR Manager, TDC Sverige
Niclas Karnhill