Olof Joos tillträder som ny försäljningsdirektör för TDC Sverige

Olof Joos har en lång erfarenhet av ledande positioner inom försäljning och telekom. Den första april tillträder han som TDC Sveriges nya försäljningsdirektör.

De sista tio åren har Olof Joos, 38 år gammal, arbetat inom TeliaSonera koncernen. Till att börja med en starkt internationellt betonad karriär inom
TeliaSonera International Carrier, där han var med och byggde upp såväl verksamheten som den internationella försäljningen från starten 1999. Olofs senaste tjänst var inom TeliaSonera Business Services som försäljningschef för små och medelstora företag.

- Jag ser oerhört mycket fram emot att börja hos TDC som är en aktör på marknaden jag iakttagit med största respekt. Inte minst tycker jag att man tagit en stark position på företagsmarknaden inom Unified Communications, vilket visar på en kompetens och en insikt hos TDCs säljkår att ägna sig åt värdebaserad försäljning. Tekniken i all nära, TDC har ett starkt erbjudande och en fantastisk nätinfrastruktur, men det är hur tjänsterna skapar ett värde för kundens verksamhet som är det viktiga, säger Olof Joos.

Det är en person med stor erfarenhet inom såväl försäljning som telekom som blir det nyaste tillskottet i TDC Sveriges ledningsgrupp med ansvar för den drygt 150 man starka säljkåren.

- Olof har en stark profil med erfarenhet av försäljning till både stora och mindre företag. Han har mycket goda förutsättningar att tillsammans med resten av vårt säljteam utveckla TDCs säljorganisation till marknadens vassaste, säger Erik Heilborn som är vd på TDC Sverige.

Efter fyra och ett halvt år inom svenska TDC återvänder nuvarande säljdirektör och vice vd Lars Glarborg till hemlandet Danmark där han fortsätter inom en ledande position i TDC koncernen. Han kommer dock ha uppdrag inom TDC Sverige som vice vd till försommaren.

- Jag vill tacka Lars för den starka insats han har gjort med att bygga upp försäljningsavdelningen inom TDC Sverige. Att han nu väljer att återvända till familj och vänner i Danmark har jag den största respekt för, säger Erik Heilborn.