• TDC Sverige/

På grund av strejken bland flygtekniker i Finland: TDC erbjuder sina kunder gratis videokonferensmöten

Flygteknikerna i Finland är i strejk sedan 5.00 finsk tid, måndag 25 oktober. Detta innebär att Finnair, Blue1 och några andra flygbolag som flyger till och från Finland har ställt in sina flygningar.

TDC är väl medvetna om att möten ansikte mot ansikte idag och i framtiden spelar en stor roll för företag och verksamheter. Dessa möten behöver dock inte innebära resor. Enligt en undersökning som TDC har gjort kan upp emot var fjärde möte hållas virtuellt. Videomöten är ett exempel på ett sådant virtuellt möte.

TDC är en nordisk leverantör av telekommunikationslösningar till företag och organisationer. TDC har videokonferenslösningen TelePresence installerad i Helsingfors, Stockholm, Oslo och Köpenhamn. I normala fall använder TDC denna utrustning internt, men i denna aktuella situation med en flygstrejk, erbjuder TDC sina kunder att kostnadsfritt använda dessa videokonferenser.

Om du är TDC-kund och vill utnyttja detta erbjudande, vänligen kontakta
get-together@tdc.se. Mötena kan hållas mellan städerna Helsingfors, Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Videokonferenserna finns i TDCs kontor i nämnda städer.

Mötena kan kostnadsfritt bokas under tiden det är strejk i Finland. Bekräftade och bokade möten kan dock hållas oavsett status för strejken.

Läs mer om TDC videokonferenserbjudande:
www.tdc.se/gettogether

Pressansvarig, TDC Sverige
Niclas Karnhill
Telefon 46 8 519 812 15, mobil 46 708 70 00 60

TDC är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 anställda. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009). TDC grundades 1882 i Danmark.
www.tdc.se