Polygon väljer IP VPN från TDC

Polygon har skrivit ett treårsavtal med TDC gällande datakommunikation, där TDC kommer att leverera Nordic IP VPN till Polygons svenska och europeiska verksamhet. Lösningen utgår från TDCs nordiska nät.

Polygon är en global organisation med en komplett portfölj inom skadebegränsning med tjänster för fukt- och vattenskador, fuktstatusbesiktningar och temporär klimatkontroll.

Företaget har verksamhet i 14 länder och omfattar ett nätverk med över 2 000 servicetekniker. Polygon finns på 30 kontor i Sverige, som varje år utför 25 000 uppdrag. Man har nu valt TDC som ny leverantör gällande
datakommunikation

TDC levererar
Nordic IP VPN till Polygons 35 accesser i Sverige och 10 accesser i övriga Europa, däribland Oslo och Helsingfors. TDC Nordic IP VPN utgår från TDCs egna nordiska nät med tillgänglighet på 99,999 procent.

Avtalet löper över tre år.

- Det är roligt att vi fått förmånen att samarbeta med Polygon, ett företag som har höga krav på sina kommunikationslösningar. Detta är dessutom ytterligare ett bevis på att TDCs Nordic IP VPN är det logiska valet för företag med
nordisk verksamhet, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

PR Manager, TDC Sverige
Niclas Karnhill