SBAB väljer TDC Sverige som helhetsleverantör

SBAB väljer TDC Sverige som helhetsleverantör för kommunikationslösningar. Det innebär att TDC tar ansvar för såväl drift som utveckling av kommunikationen.

Kommunikationen inom SBAB, Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag, är verksamhetskritiskt. För bolåneaktören SBAB ligger mycket av affärsintelligensen, i databaser och i deras nät. Att dessa kanaler skall fungera utan avbrott, och med hög prestanda, är ett absolut krav. Dessutom finns det självklart höga säkerhetskrav då deras kunders uppgifter är konfidentiella. TDC skall leverera IP-telefoni genom det egenutvecklade konceptet Kommunikation Som Tjänst (KST) vilket innebär att TDC tar ett helhetsansvar över drift, utveckling och funktionalitet i kommunikationslösningarna. I denna lösning ligger även viss mobil funktionalitet. - För oss är det viktigt med lösningar som upprätthåller en hög servicenivå för våra kunder. En hög tillgänglighet i våra kommunikationskanaler är en förutsättning för att bibehålla kundnöjdheten, säger Fredrik Bergström chef för affärsområdet Konsument SBAB. - SBAB är en utmanande kund då deras krav är bland marknadens hårdaste. Jag ser det som en inspirerande uppgift att infria, och helst överträffa, dessa krav säger Joakim Harging, Sales Director på TDC Sverige.