Skärgårdskommuner valde TDC

TDC valdes som serviceleverantör när tre skärgårdskommuner nyligen jämförde marknadens leverantörer i en upphandling. Tvåårsavtalet är värt 1,7 miljoner kronor.

De tre skärgårdskommunerna VaxholmVärmdö och Österåker valde TDC som leverantör när man genomförde en upphandling gällande kommunernas serviceavtal för telefonilösningarna. Totalt ger dessa tre kommuner service åt 90 000 medborgare.

Fungerande telekommunikation för kommuner är kritiskt, kanske framförallt för skärgårdskommuner där ett antal av medborgarna bor på öar där färdsätten är av naturliga orsaker mer utmanande.

Avtalet med TDC gäller service av produkter från AastraVisionutveckling och Teleopti. Avtalstiden är två år, och affärsvärdet beräknas till 1,7 miljoner kronor.

- Nya affärer med tekniskt komplicerade lösningar får ofta stora rubriker. Men jag vet efter många års samarbete med landstingens sjukhus och kommunernas skolor att service i många fall är det viktigaste av allt. Därför är jag mycket stolt och glad över förtroendet vi fått från skärgårdskommunerna, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige
Tel 46 8 519 812 15, mob 46 708 70 00 60

Om TDC Sverige

TDC
 är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC Group – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,3 miljarder DKK och 10 000 medarbetare (2011). TDC grundades i Danmark 1882.

Läs gärna mer om TDC i vårt press- och nyhetsrum, på tdc.se, eller följ oss på twitter.com/tdcsverige.