Socialdemokraterna väljer kommunikationslösning från TDC

Socialdemokraterna vill ha hög kvalitet vad gäller kommunikation. Kravet är växeltelefoni och övriga kommunikationstjänster med hög tillgänglighet och telefontäckning i hela landet. Från slutet av november är TDC ny leverantör av IP-telefoni till Socialdemokraterna.

TDC har tidigare levererat WAN-lösningar till Socialdemokraterna. Nu får man utökat förtroende då Socialdemokraterna väljer en IP-lösning från TDC. Telefonitjänsterna levereras med en lösning från Alcatel-Lucent och utrustningen är placerad i TDCs hostinghall samt hos Socialdemokraterna för att uppnå en stabil och redundant lösning. TDC är en av pionjärerna inom IP-telefoni i Sverige, och fördelarna med tekniken är många: skalbarhet, kostnadseffektivitet och enkel administration exempelvis. ”På det här sättet får vi bättre och stabilare telefonitjänster genom TDC som blir helhetsleverantör av både telefoni och WAN-tjänster”, säger Bertil Stockhaus, vd för Socialdemokraternas Hus AB. ”Vi är glada över förtroendet. Vi vet att Socialdemokraterna har höga krav på tillgänglighet och säkerhet, och att kommunikationslösningar är verksamhetskritiskt för dem. Detta sammantaget gör att detta arbete känns angeläget och engagerande”, säger Joakim Harging, Sales Director, TDC Sverige.