TDC i storaffär med SSAB

Ståljätten SSAB har tecknat ett treårigt avtal med TDC och lämnar därmed den tidigare leverantören Telia.

TDC kommer att ta över den växel som hanterar SSABs totalt cirka 7400 fasta och mobila anknytningar. I uppgörelsen ingår även en uppgradering av växeln under 2008, samt ett serviceavtal som sträcker sig under den tre år långa avtalsperioden. Därutöver kommer TDC att leverera en mängd tilläggs-tjänster som hänvisningssystem och hantering av röstbrevlådor.

”Förutom stabilitet och funktionalitet var möjlighet till ökad kostnadskontroll en sak som var viktig för oss vid val av leverantör. Här har TDC visat prov på stor flexibilitet och tagit fram en kostnadsmodell som passar våra behov, där vi genom ett fast flat rate pris har full kontroll på våra telefonikostnader varje månad. Vi är övertygade om att den kontrollen kommer att spara oss pengar”, säger Lars Johansson, telefoniansvarig inom SSAB.

Avtalet uppgår till ett värde av 20 MSEK och löper fram till 2011.

”TDC strävar efter att hitta lösningar anpassade till kundens verksamhet och behov, både när det gäller teknik och ekonomi. Till SSAB har vi tagit fram en kostnadsmodell som kommer att spara pengar åt företaget och aktieägarna, och vi blir alltid glada när vi kan bidra till våra kunders ökade lönsamhet! Dessutom är vi väldigt stolta över att ha ett av Sveriges mest anrika industriföretag i vår kundportfölj.”, säger Lars Glarborg, vice VD på TDC.