TDC lanserar framtidens växelfunktionalitet – TDC Scale

Intelligent växelfunktionalitet har funnits sedan en tid. Nu tar TDC ytterligare ett steg i denna utveckling och lanserar TDC Scale, en växeltjänst med marknadens största flexibilitet oavsett om det gäller mobil- eller fast telefoni.

TDC Scale är växellösningen för en ny tid. Den kombinerar funktionalitet från såväl mobil- som fast telefoni, och den gör det genom en så kallad molnlösning, där TDC sköter drift och utveckling. Detta innebär att lösningen inte bara växer med företagens behov, den gör det även till en mindre kostnad då företagen slipper investera i dyr hårdvara. Dessutom kan lösningen enkelt administreras av användarna själva genom TDCs kundportal TDC Online. Med TDC, Sveriges enda helhetsleverantör inom företagskommunikation, har företag och organisationer all den styrka och erfarenhet hos en leverantör som de behöver för en framtidssäker växellösning.

Det finns många sätt att förklara TDC Scale, och de mest intressanta beskrivningarna kommer naturligtvis från kunderna själva. Så här säger till exempel Kim Krabbe, på fastighetsmäklaren EDC, som använt tjänsten:

- För den enskilda medarbetaren är det underbart enkelt. När data och tal smälter samman innebär det också nya möjligheter. Det kommer vi att utnyttja till att automatiskt hämta information om visningar, värderingar och andra saker som ligger i vår databas.

Ytterligare en användare, Erik Kjaer, en av femton advokater på advokatbyrån Advodan, tillägger:

- Vi upplever att vi nu har ett mycket mer flexibelt system än det vi hade tidigare. Vi är till exempel inte längre i behov av telefonister på varje kontor, utan kan istället flytta den funktionaliteten virtuellt till det kontor där belastningen är som störst just då.

Catharina Hedborg, produkt – och marknadsdirektör på TDC Sverige säger följande:

- Vi är mycket glada åt att kunna erbjuda TDC Scale till våra gamla och nya kunder. Under utvecklingen av denna lösning har flexibilitet varit ett nyckelord. Det skall vara lätt att lägga till, eller ta bort, användare då företaget förändras. Det skall dessutom vara enkelt att lägga till funktionalitet efter nya krav. Kort sagt blir möjligheterna fler, och begränsningarna färre, med TDC Scale.

Presskontakt, TDC Sverige
Niclas Karnhill
Telefon +46 8 519 812 15, mobil + 46 708 70 00 60

Om TDC Sverige
TDC är en operatör och systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med 750 anställda. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009).
www.tdc.se