TDC ledande i Norden inom VoIP i en stor europeisk jämförelse

TDC kom på en tredjeplats i den stora VoIP-undersökningen som globala undersökningsföretaget Infonetics gjort på den europeiska marknaden. Dessutom var TDC den enda nordiska telekomleverantören som rankades bland de tio främsta leverantörerna. TDCs styrka är enligt undersökningen dess service, tjänsteinnehåll och finansiella stabilitet.

Infonetics Research är en globalt undersökningsföretag som bevakar IT- och telekommarknaderna. En av dessa marknader är IP Centrex inom VoIP (Voice over IP), där man rankar stora globala telekomleverantörer inom vad man kallar ”EMEA Business VoIP Services Leadership Scorecard”.

Den nordiska telekomleverantören TDC hamnade på tredje plats på denna lista, medan BT och Vodafone kom på första respektive andra plats. TDC rankades därmed som den bästa nordiska telekomleverantören, och var dessutom den enda leverantören från Norden som lyckades nå tio-i-topp.

Enligt undersökningsföretaget är TDCs fördel att man kan erbjuda erbjudanden inom både fast- som mobiltelefoni för IP Centrex. Med detta har TDC enligt Infonetics en stark marknadsstrategi – framförallt då det inom Norden finns många företag som numera enbart använder mobila lösningar.

Toppbetyg inom tjänsteinnehåll, finansiell stabilitet och service

Infonetics har fem kriterier i jämförelsen; Installerad bas, finansiell stabilitet, marknadsstrategi, tjänsteinnehåll och servicealternativ.

TDC hade som enda leverantör bland de tio topprankade företag högsta betyg inom tjänsteinnehåll. Dessutom hade man högsta betyg inom finansiell stabilitet och servicealternativ.

- Detta är något som både är roligt och inspirerande för oss på TDC. Tjänsteinnehåll och service är områden vi arbetar hårt att vara ledande inom, och det är naturligtvis roligt att denna jämförelse visar att vi lyckats. Vi kommer att fortsätta utveckla vårt erbjudande inom nordiska kommunikationslösningar, och likaså fortsätta kämpa för de nordiska kundernas förtroende, säger Catharina Hedborg, Produkt- och marknadsdirektör på TDC Sverige.

Läs mer om undersökningen på Infonetic.com

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige

Press- och nyhetsrum