TDC levererar mobiltelefoni till Bombardier

TDC kommer att leverera mobiltelefoni till Bombardier. Avtalet har skrivits utifrån TDCs samarbete och partnerskap med Vodafone, och omfattar tre år.

Bombardier är ett globalt företag med mer än 60 000 medarbetare i fler än 60 länder. Man erbjuder transportlösningar inom tåg och flyg, bland annat som tågleverantör till Stockholms tunnelbana och Öresundsbron.

Bombardier har nu valt TDC som mobilleverantör i Sverige. Avtalet är skrivet utifrån TDCs samarbete med Vodafone, som är Bombardiers leverantör utanför Norden. Avtalet löper över tre år.

TDCs mobila erbjudande –
TDC Mobil – har sedan länge varit ett logiskt val för nordiska företag och organisationer. Nu kan TDC även hjälpa globala företag med mobillösningar genom sitt partnerskap med Vodafone.

Vodafone är en av de största telekom-operatörerna i världen, med en unikt bred närvaro i Europa, mellanöstern, Afrika, Asien och USA.

- Vi ser att denna typ av samarbeten är något som kommer att öka i omfattning och betydelse i takt med att företagen globaliseras, kommenterar Joakim Harging, Sales Director, TDC Sverige. Han fortsätter:

- Tillsammans med vår partner Vodafone kan vi erbjuda nordiska mobila lösningar, TDC Mobil, till globala företag såsom Bombardier. Vi är glada för förtroendet vi fått från såväl Vodafone som Bombardier. Detta visar att TDC Mobil klarar marknadens hårdaste krav från såväl internationella kunder som partners.

PR Manager, TDC Sverige
Niclas Karnhill