TDC Sverige fortsätter sin offensiv: ”100 veckor, 100 storkunder”

TDC har länge varit utmanare på svenska marknaden inom kommunikationslösningar till företag. Nu tar man utmanarpositionen ett steg vidare i en offensiv kampanj man internt kallar ”100 veckor, 100 storkunder”.

För någon vecka sedan gick en stor konkurrent till TDC, ett välkänt svenskt telekomföretag, ut i media och förklarade att man hårdsatsar på att vinna tillbaka gamla kunder. Detta har resulterat i en ”win back-lista” med ett stort antal företag som telekomföretaget tänker återerövra. - Vår stora och välkända konkurrent har varit aktiva och lanserat sin vinna-tillbaka-kunder-kampanj. Det är en rolig och inspirerande idé tycker jag. Och självklart är det en härlig utmaning för oss att faktiskt behålla våra nya kunder. Jag är övertygad om att de trivs hos oss och redan hunnit vänja sig vid vår snabbhet, service, helhetstänkande och utmanarposition, säger Joakim Harging, Sales Director på TDC Sverige. Men att behålla nya kunder räcker inte. Med internkampanjen ”100 veckor, 100 storkunder” höjer TDC Sverige ribban ytterligare ett snäpp. Joakim förklarar: - Visst är det härligt att ha lojala och nöjda kunder, och vi vill gärna ha fler. Därför lanserar vi i dagarna denna internkampanj. TDC Sverige har i denna kampanj valt Europeiska kommissionens definition av storföretag, vilket är fler än 249 anställda. Endast 910 stycken – 0,1 procent – av samtliga företag i Sverige når denna storlek enligt ekonomifakta.se. Bland TDC Sveriges nuvarande kunder inom detta segment kan Vattenfall, Hewlett-Packard, Scandic, Coop, Volvo Cars, Handelsbanken, Skatteverket och Clas Ohlson nämnas.