TDC Sverige i strategiskt samarbete med Microsoft

TDC Sverige har länge arbetat tillsammans med Microsoft, nu tar man ytterligare ett steg i samarbetet. Microsoft är den ledande leverantören för mjukvara och pionjär inom Unified Communications medan TDC är en stor aktör inom företagskommunikation och föregångare inom IP-telefoni. Tillsammans skapar företagen ännu större affärsnytta till svenska företag.

Genom telefoni-, data- och videolösningar i eget nordiskt nät har TDC en stabil grund för professionell företagskommunikation. Företaget är pionjär inom IP-telefoni, en av grundkomponenterna i Unified Communications, och äger dessutom ett av nordens största och mest moderna nät. TDC är leverantören av företagskommunikation oavsett om det rör sig om mobiltelefoner, softphones eller IP-telefoni och oberoende av i vilken del av Sverige det gäller. Nästa år fokuserar TDC ännu mer på Professional Services – företagets konsultdel. Utöver detta kommer offensiva satsningar accentueras inom TDC Mobil, mobila lösningar utvecklade utifrån företagens unika behov. Microsoft har en dominans från ett annat håll – mjukvarusidan. Under nästa år har Microsoft många intressanta releaser, med OCS (Office Communication Server) som den kanske starkast lysande stjärnan på företagshimlen. Man är dessutom starka inom Unified Communications, ett område även TDC arbetat med i ett flertal år . När företagskommunikationen tar nästa steg i utvecklingen mot de applikationer som utvecklats för internet under de senaste åren (chatt, presence, webbkonferenser och övriga samarbetsapplikationer) kommer TDC att tillsammans med Microsoft vara en stark partner för svenska företag. ”Partnerskapet med TDC innebär att vi kan erbjuda våra gemensamma kunder en attraktiv helhetslösning kring Unified Communications, där TDC bidrar med gedigen erfarenhet och kompetens inom Telekommunikation. UC är ett strategiskt viktigt tillväxtområde för Microsoft och vi är därför stolta över att ha ett starkt partnerskap med TDC”, säger Per Adolfsson, vd Microsoft Sverige AB. ”Ett utökat samarbete med Microsoft känns viktigt och naturligt för TDC och våra kunder. Microsofts styrka inom Unified Communications, tillsammans med vårt helhetserbjudande inom operatörs- och integratörslösningar innebär att vi kan erbjuda ännu mer affärsnytta för svenska företag”, säger Erik Heilborn, vd TDC Sverige.