TDC utnämnd till "Global Innovation Partner of the Year" av Alcatel-Lucent

TDC vann priset som "Global Innovation Partner of the Year" hos Alcatel-Lucent. Utnämningen motiverades med att TDC använt en kreativ och innovativ lösningsdesign - den första i sitt slag i världen.

Alcatel-Lucent är ett franskt IT-företag med nära 80 000 medarbetare, med verksamhet i 130 länder. Företaget är en ledande aktör inom mobilitet, ip- och optikteknik, applikationer och IT-service.

TDC är Nordens tredje största telekomleverentör. I Sverige är TDC både en operatör och integratör, och med utgångspunkt från ett eget ip-nät kan man leverera helhetslösningar till Sveriges företag och organisationer. TDCs partners är några av marknadens ledande hårdvaruleverantörer, varav Alcatel-Lucent är en av dessa.

En av TDCs kunder i Sverige och Norden är en större hotellkedja. Första utvecklingsfasen av kommunikationslösningen påbörjades 2011 för 20 hotell. I nästa steg kan 160 hotell inkluderas. Denna kommunikationslösning har nu blivit prisbelönt av Alcatel-Lucent då TDC utnämndes som "Global Innovation Partner of the Year". Motiveringen var bland annat följande:

• Kreativ och innovativ design
  • Den allra första lösningen av sitt slag i världen
  • Kan hantera "betala-per-användare"-funktion genom Kommunikation som tjänst-upplägg.
  • Kan hantera flera hotell i varje land tack vare en genomtänkt nummerplan

- Alcatel-Lucents samarbete med TDC är sedan länge mycket framgångsrikt med leverans av en rad kostnadseffektiva och moderna lösningar till många företag. TDCs höga kompetens av kommunikation baserad på Alcatel-Lucents produkter har givit denna innovativa lösning för hotellbranschen. Motsvarande lösningar för andra branscher har även lanserats, bland annat för handelsföretaget Mekonomen vilket återigen påvisar att Alcatel-Lucents lösningar har stor flexibilitet. I kombination med TDCs kompetens resulterar det framtidssäkra kundfokuserade lösningar, säger Thomas Berger, Sales Director Nordics & Baltics Region på Alcatel-Lucent.

- Alcatel-Lucent är en av våra huvudpartners, därtill en av de ledande hårdvaruleverantörna inom telekomindustrin. Vi är både glada och ödmjuka inför deras utnämning. Vi har länge ansett att helhetslösningar till företag och organisationer kan vara både innovativa och kreativa – även om de görs i stor skala. Detta pris är ett glädjande bevis på att vi haft rätt, kommenterar Catharina Hedborg, Produkt- och marknadsdirektör på TDC Sverige.

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige

TDC
 är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC Group – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,3 miljarder DKK och 10 000 medarbetare (2011). TDC grundades i Danmark 1882.

Läs mer på tdc.se eller på TDC Sveriges press- och nyhetsrum.