Under flygstrejken i Finland bjuder TDC återigen sina kunder på gratis videokonferens

TDC erbjuder återigen sina kunder en möjlighet att utan kostnad prova på videokonferens mellan Helsingfors, Stockholm, Oslo och Köpenhamn i TDCs lokaler så länge den finska flygstrejken pågår.

Majoriteten av Finnairs flyg har ställts in och man beräknar att en tredjedel av flygen från Blue1 ställs in. Totalt innebär detta att Finnair och Blue1 ställer in hundratals flygningar som påverkar tusentals flygresenärer.

På samma sätt som förra gången det var flygstrejk i Finland i slutet på oktober 2010, vill TDC återigen
erbjuda sina kunder en möjlighet att utan kostnad prova på videokonferens i TDCs lokaler i Helsingfors, Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

TDC är väl medvetna om att möten ansikte mot ansikte idag och i framtiden spelar en stor roll för företag och verksamheter. Dessa möten behöver dock inte innebära resor. Enligt undersökning gjord av TDC kan upp emot var fjärde möte hållas virtuellt. Videomöten är ett exempel på ett sådant virtuellt möte.

Om du är TDC-kund och vill utnyttja detta erbjudande, vänligen kontakta get-together@tdc.se. Mötena kan hållas mellan städerna Helsingfors, Stockholm, Oslo och Köpenhamn. Videokonferenserna finns i TDCs kontor i nämnda städer.

Lars Schön, TDC Sverige

- Vi ser detta som en möjlighet att ännu fler ser den stora fördelen med videokonferenser. Upplevelsen av till exempel Cisco TelePresence är det närmaste naturliga möte som du kan komma virtuellt, och TDC är en av endast två företag i Sverige som kan erbjuda denna marknadsledande videokonferensteknik, säger Lars Schön, Ansvarig videokonferens, Sales TDC Sverige.

Cisco TelePresence

- Videokonferenser har aldrig problem med landningsbanor, väder eller strejker - tekniken fungerar oavsett klimat och arbetsmarknadsfrågor. Dessutom sparar man pengar och inte minst tid. Kort sagt: våra videokonferenskunder är effektivare än andra, avslutar Lars.

Mötena kan kostnadsfritt bokas under tiden det är strejk i Finland. Bekräftade och bokade möten kan dock hållas oavsett status för strejken.

Bland TDC Sveriges många videokonferenskunder kan Inera (som totalt servar 350 000 slutkunder inom sjukvården med IT-lösningar) och Domstolsverket nämnas.

Läs mer om TDC videokonferenserbjudande:
www.tdc.se/gettogether

Kontaktperson Videokonferens Sales, TDC Sverige
Lars Schön
lars.schon@tdc.se
Tel: +46 8 519 819 36, mobil: +46 709 81 73 35

Pressansvarig, TDC Sverige
Niclas Karnhill
Telefon +46 8 519 812 15, mobil +46 708 70 00 60

Om TDC
TDC Sverige är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 35,9 miljarder DKK (2009) och 12 000 medarbetare. TDC grundades i Danmark 1882.
Läs gärna mer på tdc.se