Upplands Väsby kommun, ”Sveriges IT-kommun 2011”, valde TDC

Upplands Väsby kommun valde TDC som leverantör när man nyligen upphandlade telekommunikationstjänster. Avtalet är på tre år, och innebär att TDC ansvarar för drift, service och utveckling av kommunens fasta och mobila telefoni.

Upplands Väsby kommuns verksamheter inom skola, socialtjänst, kultur och miljö ställer höga krav på kommunikationslösningarna. Dialogen med kommuninvånarna, och mellan de olika verksamheterna, är kritisk och som konsekvens krävs därför högsta möjliga stabilitet och funktionalitet inom den tekniska miljön. Utöver detta skall skattebetalarna belastas så lite som möjligt i form av onödiga kostnader.

Upplands Väsby kommun är redan en föregångare inom IT, vilket illustreras av att de fick utmärkelsen ”Sveriges IT-kommun 2011". När man nyligen tog ytterligare ett steg i utvecklingen av den fasta och mobila telefonin valde man TDC och dess ”Kommunikation som tjänst” (KST). Denna lösning innebär att TDC tar ett helhetsansvar över drift, utveckling och service för kommunens telekommunikationsmiljö.

- Vårt nya kundkontaktcenter Väsby Direkt som är vägen in till kommunen behöver en ny telefonilösning för att kunna ge bästa möjliga service till Väsbyborna. Med den nya callcenterlösningen får vi bland annat utförlig  statistik på samtalen som hjälper oss att höja kvaliteteten och en ”multiskill”-funktion så vi kan arbeta effektivare och mer flexibelt, säger Per-Ola Lindahl, utvecklingsstrateg vid kommunen.

- Att dokumenterat IT-framgångsrika kunder väljer TDC är naturligtvis väldigt roligt. Med vår lösning, Kommunikation som tjänst, kan kommunen fokusera på sin kärnverksamhet medan vi tar ett tydligt ansvar över kommunikationslösningarna. Vår målsättning är självklar: vi vill vara med och bidra till att ”Sveriges IT-kommun 2011” blir ännu bättre under 2012, säger Joakim Harging, Sales Director TDC Sverige.

Avtalslängden är tre år, och lösningen byggs utifrån en plattform av produkter från Alcatel-Lucent och Visionutveckling

Niclas Karnhill, PR Manager, TDC Sverige

Läs mer: tdc.se eller tdc.se/pressrum