V&S Group väljer öppen och skalbar kommunikationslösning från TDC

V&S Groups nya kommunikationsmiljö från TDC ger enhetliga lösningar över landsgränser på ett kostnadseffektivt och framtidssäkert sätt.

V&S nya kommunikationslösning sammanbinder alla koncernens kontor och produktionsenheter världen över på en och samma plattform, som TDC levererar. Avtalet är värt strax under 7 miljoner kronor över två år.

”Vi är mycket glada över samarbetet med V&S, som har en modern och klok syn på kommunikation”, säger TDCs vice VD Lars Glarborg. ”V&S är duktiga köpare och vi ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med dem för att skapa en öppen, flexibel och skalbar kommunikationslösning för alla deras anställda.”

Christer Forsberg är CTO hos V&S:
”Vår nya MPLS-baserade lösning ger oss möjlighet att komplettera med ytterligare tjänster som Ip-telefoni och videokonferenser i det nya nätet mellan våra kontor. Vi kan även enkelt ändra kapacitet på länkar om kraven skulle ändras. Det gör lösningen framtidssäker, vilket är viktigt för oss. Det har också varit stimulerande att arbeta med TDC under upphandling och förstudie, vilket gör att jag ser fram emot att sätta igång samarbetet i full skala.”