Västra Götalandsregionen minskar telekostnader med 10-20% årligen med lösning från TDC

TDC har tecknat ett avtal med Västra Götalandsregionen till ett värde av 27 miljoner kronor. Affären innebär att TDC förser Västra Göta-landsregionen med telefoniprodukter såsom mobiltelefoner, system-telefoner och tillbehör. Med TDC som leverantör räknar man med att avsevärt minska sina kostnader.

Västra Götalandsregionen, egentligen Västra Götalands läns landsting, är en av de största arbetsgivarna i västra Sverige med runt 50 000 anställda, 40 000 anknytningar och runt 6 000 mobilabonnemang.

Avtalet man har tecknat med TDC är värt 27 miljoner kronor och löper initialt över 3 år. Med det nya avtalet räknar regionen med stora kostnadsbesparing-ar.

"Vi räknar med att spara mellan 10-20 procent årligen på lösningen från TDC", säger Bengt Petersson, kommersiellt ansvarig på Västra Götalandsregi-onen.

Utöver direkta kostnadsbesparingar är möjligheten att enkelt kunna beställa genom internet viktig för regionen. Genom att förenkla produktbeställningen med TDCs webbgränssnitt sparar man tid — och minskar därmed kostnader ytterligare.

"Vi är mycket glada över att såväl vårt konkurrensmässiga pris som våra an-vändarvänliga administrationslösningar gjorde att Västra Götalandsregionen valde TDC som leverantör. Vi har sedan tidigare ett samarbete med regionen gällande säkerhet, övervakning och telefoni. Att vi nu fördjupar samarbetet till att gälla även produktförsörjning, visar på TDCs bredd som leverantör där vi kan ta ett helhetsgrepp kring kundens kommunikation", säger TDCs vice vd Lars Glarborg.