Sommarhälsning från Ida Karlberg Gidlund - "Utan nyfikenhet kan vi inte fortsätta utveckla samhället"

Report this content

Denna vecka tar ännu ett läsår slut och sommaren är äntligen här. Till alla barn som firar skolavslutningen idag vill jag skicka några meningar: Jag är stolt över din insats! Jag är stolt över att du gör precis allt du kan för fylla på din kunskapsbank. För att du vågar utmana, ifrågasätta och utveckla de hypoteser som vi vuxna redan ser som en självklarhet. Utan din nyfikenhet hade vi aldrig kunnat fortsätta utveckla och förbättra det samhälle, land och värld vi lever i. Bra kämpat!

Till alla lärare där ute, vill jag rikta ett stort tack. Tack för att du skapar förutsättningar och möjligheter för att våra barn ska kunna få ta del av den kunskap som du besitter. För att du mottager deras nyfikenhet med engagemang och uppmuntran om att fortsätta utveckla deras tankar och idéer. Tack för att du valt Sveriges finaste yrke – Lärare.

Nu är det dags för att ladda om både för barn och för vuxna. Se till att göra saker som får dig att må bra, att skratta och att njuta så vi kan fortsätta vårt gemensamma arbete om att göra den svenska skolan bättre. För att alla barn en dag ska kunna välja sin egen framtid!

Men först, klappa dig på axeln, var stolt över dig själv – det är vi också!

Glada sommarhälsningar!

/Ida Karlberg Gidlund, CEO