Starkt stöd från bröderna Sedin

​Team biogas.se fick två nya fans i samband med STCC-deltävlingen i Karlskoga. På läktaren fanns nämligen ishockeytvillingarna Henrik och Daniel Sedin för att heja fram Fredrik Ekblom och Patrik Olsson.

Trogna VW-ägarna Henrik och Daniel Sedin var speciellt inbjudna av Team biogas.se till deltävlingen i Karlskoga. Tillsammans med 10.200 åskådare kunde de njuta av Fredrik Ekbloms och Patrik Olssons framgångar på banan.

- Första racet, där de blev etta och tvåa, var extra kul att se. Nu håller vi tummarna för att Fredrik och Patrik kommer att placera sig riktigt högt upp i mästerskapet, sa NHL-tvillingarna.

Henrik och Daniel tycker om motorsport och följer gärna STCC på TV när de har möjlighet.

- Men det här är den första deltävlingen vi ser live. Det var både kul och spännande, konstaterade Daniel som i likhet med Henrik bland annat fick ta plats bakom ratten i en av teamets VW Scirocco.

- Förberedelserna inför en tävling skiljer sig kanske inte så mycket från vår sport. Det är emellertid mycket mer data och teknik i motorsporten, konstaterade Daniel.

Tvillingbröderna Sedin önskade Ekblom och Olsson lycka till i fortsättningen av mästerskapet och hoppades på en bra slutplacering för båda. Något mer gästspel i serien blir det emellertid inte för någon av bröderna.

- Nej, om två veckor åker vi tillbaka till Kanada och Vancouver. Förberedelserna inför NHL-säsongen är i full gång.

Team Biogas.se är världens första racingteam som kör på biogas - marknadens mest klimatsmarta bränsle. Bakom Biogas.se står energiföretaget E.ON - med målet att erbjuda förnybart drivmedel till alla Sveriges bilister - som tillsammans med samarbetsparterna Volkswagen och LRF deltar i STCC med två biogasdrivna Scirocco. Teamets förare är Fredrik Ekblom och Patrik Olsson. STCC är Sveriges tuffaste racingmästerskap för standardbilar och körs under nio deltävlingar från 25 april till 2 oktober. För mer information om biogas som drivmedel, om teamet om bilarna - se www.biogas.se För mer information om E.ON - se www.eon.se För mer information om Volkswagen - se www.volkswagen.se