Team Biogas.se rustar för framtiden

I lördags avslutade Team Biogas.se årets STCC-säsong storstilat med att ta guld i teammästerskapet. Nu inleder teamet satsningen inför 2012 års säsong. En av punkterna på agendan är att bestämma vilka förare som ska köra för teamet, när de nuvarande kontrakten med Fredrik Ekblom och Patrik Olsson nu löper ut.

Team Biogas.se startade 2009 som en treårssatsning med förarna Fredrik Ekblom och Patrik Olsson. Deras kontrakt löper nu ut och i nuläget är ingenting bestämt vad gäller förare för Team Biogas.se i STCC 2012, där teamet har som mål att ställa upp med 2-4 bilar.

Klart står dock att Fredrik Ekblom inte kommer att fortsätta i teamet.

-         Fredrik har betytt oerhört mycket för oss under de här åren. Han har varit en förgrundsgestalt för hela satsningen och har haft ett stort finger med i spelet när vi testat bilarna och olika koncept. Men den här satsningen har varit treårig och eftersom avtalstiden nu tar slut så handlar det om att börja planera för nästa säsong, säger Tommy Kristoffersson, teamchef i Biogas.se.

-         Jag vill tacka Fredrik för alla hans insatser under de här åren. Det är alltid ett nöje att få arbeta med en så rutinerad chaufför, både på och utanför banan, säger han.

Som teamchef kommer Tommy Kristoffersson nu att få ansvaret för att sätta ihop ett nytt förarteam där unga talanger kommer att spela en viktig roll. Där ser han en möjlighet att vara med och bygga upp framtidens förarstjärnor.

-         Det är en angenäm uppgift. Vi får ständigt förfrågningar från olika håll, eftersom vi är ett attraktivt team som har stark uppbackning av en av världens största biltillverkare, Volkswagen, och där även E.ON kommer att finnas med, säger han.