HANDBOLLSLAG, GYMNASTER OCH KONSTÅKARE FÅR HJÄLP AV TEAM SPORTIA

Report this content

Juryns utslag är klart. Utrustning till ett värde av 200 000 är på väg ut till svensk breddidrott!

Team Sportias uppskattade initiativ Sportkronan ger nio föreningar från Sandviken i norr till Ängelholm i söder prylar och tillbehör som räddar klubbekonomin.

Sportkronan är till för alla lokalföreningar som ryms inom Riksidrottsförbundet. Ansökningarna med bilder och motiveringar laddas upp på www.sportkronan.se och sedan premiäråret 2011 har 1 050 ansökningar strömmat in. Under ett år och fyra dragningar är det sammanlagda värdet på utdelningarna runt 1 miljon kronor.

I 2012 års tredje utdelning av fyra, som offentliggörs idag, har juryn fastnat för nio nya ansökningar. Det handlar som vanligt om nödrop efter praktisk hjälp för att inte tvingas höja medlemsavgifter. Eller be om extratillskott från föräldrar.

Bland gängen som uppmärksammas den här gången finns Falkenberg Hockeyklubb som får fyra målvaktsutrustningar, Växjö HF som dränks av 150 handbollar och Andrarums IF som håvar hem pannlampor och annan utrustning för hela 40 000 kronor.

– Responsen från hela landet har varit enorm, säger Team Sportias VD Fredrik Andreasson. Vi behöver inte tvivla på att Sportkronan är både populär och nödvändig för idrottens gräsrötter!

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Andreasson, vd Team Sportia, tfn 0730-55 10 43
e-post fredrik.andreasson@teamsportia.se
www.teamsportia.se

Team Sportia är en franchisekedja inom sportfackhandeln. Företaget grundades 1989 och har i dag 126 butiker
från Kiruna i norr till Ystad i söder. Team Sportia har ca 1000 medarbetare och omsätter drygt 2,65 miljarder kronor.
Huvudkontoret ligger i Mölnlycke, Göteborg.

Taggar: