Techbull Media lanserar valutahandel.se

Techbull släpper idag offentligt sin andra stora sajt inom valutahandel på svenska. Förutom Sverige så är planerna att etableras i Norge och engelsktalande länder inom kort. Den spännande sajten tar inte bara upp valutahandel, utan skriver även generellt om online trading, kandidater för aktieblankning och vilka städer som är prisvärda att resa till.

Techbull Media har som mål att bli ledande på den globala marknaden för valutahandel, online trading med CFD'er och blankning av aktier. Första steget är dagens release av Valutahandel.se, en sida som redan vid officiell lansering är bland de största och mest användbara sidorna om trading på nätet för svenskar.

Techbull's allra första sida, ForexTrading.se, har funnits på nätet i drygt 14 år och hjälpt många att förstå vad handel med valuta faktiskt innebär.
Forex Trading går framför allt igenom Sveriges ledande valutamäklare, hur man handlar valuta, vad som påverkar kurserna, samt ger en introduktion till teknisk analys och tar upp de senaste nyheterna inom området. Den andra sajten som lanseras idag har en bredare fokus och tar upp mer om alla typer av trading.

I slutändan så är valutahandel väldigt likt aktiehandel, med undantag för att att man tillåts få hävstång eller belåning enklare. För större valutapar så tillåts upp till 30x belåning vid handel med CFD'er, medan råvaror kan belånas upp till 1000% (10x) och kryptovalutor har blygsamma 2x belåning då rörelserna ändå är så stora. För alla som vill blanka aktier relativt enkelt och utan att behöva leta efter någon som lånar ut aktier, så går det att läsa mer om hur man kan göra utan tidigare kunskap på https://www.valutahandel.se/handla-aktier/blanka/

Den andra sajten, valutahandel.se, har ett mer modernt format och är mer grafiskt tilltalande. Startsidan visar upp aktuella nyheter relaterat till finansmarknaden. För alla som vill lära sig handla på börsen så finns det förklaringar och rekommendationer både för online trading, valutahandel och aktiehandel.

De bästa valutamäklarna för svenskar visas upp med ett betygsystem från 1 till 10. Betyget återspeglar supportens kunskap och snabbhet, bolagens hävstång, avgifter vid inaktivt konto och eventuell kommission vid online trading. Vidare så går Valutahandel.se igenom mjukvaror, licenser, antal tillgångar som kan handlas och hur låg spread som erbjuds. Allt visas givetvis upp med tydliga skärmdumpar så att det blir lätt att avgöra ifall en webbplats är intressant eller inte.

"Valutahandel.se ska bli den bästa webbplatsen i Skandinavien inom online trading innan hösten är slut", säger Markus Jalmerot, ansvarig för innehåll och SEO. "Därefter kommer motsvarande versioner lanseras i Norge och på engelskspråkiga marknader", fortsätter Jalmerot.

Markus Jalmerot skrev Lund's universitets första magisteruppsats om valutahande tillsammans Carl-Johan Axsäter redan den 1/12, 2004, kallad "tradingmodeller för valutamarknaden". För närvarande rekryteras nya skribenter till både den svenska sidan, samt två internationella webbplatser på engelska.

Head of SEO & Content

Techbull Media SL driver webbplatser på svenska och engelska om de finansiella marknaderna och har som mål att bli störst i världen på detta område. ForexTrading.se har varit igång i över 10 år och Valutahandel.se är den idag släppta webbplatsen om online trading.

Snabbfakta

Techbull släpper idag offentligt sin andra stora sajt inom valutahandel på svenska. Den första, forextrading.se, har funnits i drygt 14 år. Dagens release, valutahandel.se, är bredare och visar också olika alternativ till valutahandel såsom aktieblankning och handel med kryptovalutor.

Valutahandel.se ska bli den bästa webbplatsen i Skandinavien inom online trading innan hösten är slut.
Markus Jalmerot, ansvarig för innehåll och SEO.