Valutahandel exponerar tveksamma valutamäklare & ger alternativ

I takt med att valutahandel blir allt mer populärt i Sverige, så kommer det samtidigt fler oseriösa aktörer in i branschen. Valutahandel.se har därför skapat dels en varningslista, men även alternativ till marknadens lägre rankade valutamäklare som har för många nackdelar.

Det finns många mindre bra valutamäklare bland våra recensioner av valutamäklare. Men det är bara direkta fuskare som hamnar på den nyligen skapade varningslistan för valutahandel.

Som ledande aktör för trafik till valutamäklare så har vi på Valutahandel ett ansvar att folk aldrig ens ska hitta till de värsta alternativen”, säger Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se.

I ett försök att få trading intresserade kunder att hitta rätt, så har Valutahandel implementerat dels en live chatt, men även ett alternativ för alla valutamäklare som anses vara riktiga bottennapp. Med live chatten går det snabbt och enkelt att få svensk hjälp från folk som kan valutahandel och känner till aktörerna som finns tillgängliga. ”Med en knapptryckning och inom några sekunder så kan valfria frågor om valutahandel besvaras genom live chatten”, fortsätter Markus Jalmerot.

För alla tveksamma alternativ så kommer en varningsbox upp. Den indikerar att recensionen av valutamäklaren som läses har fått ett lågt betyg och att det finns gott om mer fördelaktiga alternativ. Genom att titta på betygdetaljerna så kan man snabbt se vilka som är de största problemområdena i den aktuella recensionen. Det är viktigt att välja EU-licensierade alternativ som ger maximalt skydd för svenskar, samt att det faktiskt finns svensk support.

Intresserade traders kan även gå till översiktsidan med alla licensierade valutamäklare för att snabbare hitta rätt. Det finns även en topplista för mobil trading som är värd att titta på för alla som föredrar handel via mobilen. Alla traders som upplevt problem med tveksamma valutamäklare bör verifiera att bolaget ifråga har licens, följt av att kontakta Finansinspektionen ifall detta saknas.

Medgrundare & innehållsansvarig

Som ledande aktör för trafik till valutamäklare så har vi på Valutahandel ett ansvar att folk aldrig ens ska hitta till de värsta alternativen.
Markus Jalmerot, medgrundare av Valutahandel.se.