Addnodes dotterbolag Technia tecknar samarbetsavtal med Octaga

Stockholm, Sverige - Technia, en världsledande leverantör av Product Lifecycle Management (PLM) lösningar och Octaga har tecknat ett samarbetsavtal . Octaga är den ledande leverantören av 3D-visualiseringsprodukter och tjänster för Oil & Gas och AEC marknaden. Enligt avtalet ska Ocataga förse Technia med strategisk support för att sälja deras 3D-lösningar.

Octaga AS är en stor producent av interaktiva 3D-visualiseringsprodukter och relaterade tjänster riktat mot Oil & Gas och AEC marknaden. Octagas visualiseringssystem Octaga Enterprise erbjuder en intuitiv portal för drift, underhåll och informationshantering. Octagas högkvalitativa visualiseringsprodukter är baserade på ISO-standarder, och har mer än 1 miljon användare världen över. Bland Octagas kunder kan nämnas: Siemens, Shell, GE Oil & Gas, FMC Technologies, Statoil, Det Norske Veritas, Chevron, Statsbygg och Software Innovation. "Tillskottet av Octagas produkter och tjänster i vår portfölj kommer ytterligare stärka vår position som leverantör av Product Lifecycle Management-lösningar inom Oil & Gas och AEC industrin i de nordiska länderna. Vidare kommer vi kunna erbjuda större affärsnytta till våra nuvarande kunder och partners”, säger Ylva Berg, VD, Technia AB. "Avtalet med Technia ger oss goda möjligheter att stärka vår närvaro i Norden. Dessutom kan vi visa hur 3D kan används för att ytterligare öka affärsnyttan med PLM", säger Ola Ødegård, VD för Octaga. ”Vi kommer också att kunna promota Technias tjänster och PLM lösningar, baserade på ENOVIA PLM-lösningar från Dassault Systèmes, till vår kundbas. Detta partnerskap kommer öka vår trovärdighet på marknaden”, avslutar Ola.