Jula ingår strategiskt PLM-partnerskap med Technia för att underlätta tillväxt

STOCKHOLM, 12 januari, 2014 - Jula, en ledande svensk gör-det-själv-butikskedja, har valt Technia, ett dotterbolag till Addnode Group, som sin strategiska partner för en Product Lifecycle Management (PLM) implementering. Julas PLM-lösning, som kommer att baseras på 3DEXPERIENCE från Dassault Systèmes, gör det möjligt för Jula att skapa förutsättningar för fortsatt expansion och ett utökat produktsortiment.

Jula har valt en PLM-lösning baserad på 3DEXPERIENCE från Dassault Systèmes med Technia som strategisk partner för implementeringen av denna PLM-lösning. Viktiga skäl för Jula att implementera PLM-lösningen är behovet av att stödja ytterligare tillväxt och att skapa förutsättningar för förbättrad sortimentsplanering. PLM-lösningen kommer att ge en infrastruktur för global hantering av produkter, sortiment, kampanjer och leverantörssamarbete med en stark integration till olika affärssystem.

"Jula har expanderat kraftigt under de senaste decennierna. Partnerskapet med Technia och Dassault Systèmes handlar om att underlätta vår nästa tillväxtfas och att ytterligare förbättra erbjudandet och shoppingupplevelsen för våra kunder. Vi valde Technia och Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE Plattform baserat på deras referenser, fokus och kapacitet inom detaljhandeln", säger Magnus Sigurd, inköpsdirektör på Jula.

"Jula och Technia har inlett en långsiktigt samarbete för att möjliggöra en fortsatt snabb tillväxt och en förbättrad shoppingupplevelse för Julas kunder. Det är en förmån att utses som partner till Jula, en av de bäst skötta och snabbast växande företagen i Norden. Detta partnerskap bekräftar Technias och Dassault Systèmes position som nummer 1 inom PLM till detaljhandelsmarknaden", säger Jonas Gejer, VD på Technia.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Gejer, VD, Technia AB
Tel: +46 (0)8 599 204 14, e-post: jonas.gejer@technia.com

Om Jula
Julas butiker erbjuder ett attraktivt utbud av prisvärda produkter för alla typer av professionella och DIY-projekt. Jula är under stark expansion och har ett butiksnät och försäljning i Sverige, Norge och Polen. Jula är erkänd som ett av de snabbast växande företagen i Sverige. www.jula.se

Om Technia
Technia är den ledande leverantören i Norden av PLM-lösningar (Product Lifecycle Management) som skapar och hanterar produktinformation under en produkts hela livscykel. En PLM-lösning hjälper företaget att hantera produktinformation under alla faser i en produkts livscykel; från utveckling, design, tillverkning och försäljning till underhåll och support. Våra lösningar används över hela världen inom branscher som life science, fordon, resor, detaljhandel, Oil & Gas, telekom, mode och mat & dryck. Vi har över 800 kunder över hela världen, däribland 20 kunder som är noterade på Fortune 500. Technia är en del av Addnode Group vars B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. För mer information vänligen besök www.technia.com

Taggar: