REV´IT! Implementerar ENOVIA PLM i samarbete med Addnodes dotterbolag Technia

Technia, den ledande leverantören i Europa av Product Lifecycle Management (PLM) lösningar, har tecknat ett avtal med det holländska bolaget REV’IT! gällande implementering av PLM baserat på ENOVIA Apparel Accelerator från Dasault Systèmes. ENOVIA Apparel Accelerator kommer förbättra REV’IT!s produkthantering och ge snabbare marknadsintroduktioner. Målet är att implementera lösningen inom 90 dagar. En förutsättning för den här typen av snabba och kostnadseffektiva PLM-implementeringar för mode- och textilföretag är Technias paketerade lösning Apparel Optimizer som ger hög användarvänlighet i Dassault Systèmes standardprodukt.

Sedan introduktionen 1995 har REV’IT! omdefinierat motorcykelmarknadens industristandard. REVÍT!s mål är att skapa kläder med god prestanda och innovativ design till  motorcyklister världen över. REV´IT!s produkter säljs i 50 länder och företaget har kontor i Oss, Nedeländerna och i News York, USA.

”Detta är ett strategiskt projekt för att stimulera REV´IT!s fortsatta tillväxt. Vi behöver kunna få ut nya innovativa produkter till marknaden i en allt snabbare takt. Samarbete genom hela leverantörskedjan är således ett måste då vi spelar på en global marknad. Vi är säkra på att Technia med sin världsledande expertis inom PLM och mode/textilindustri kan hjälpa oss att dra nytta av ENOVIA-lösningens fördelar inom 3 månader. Vi tycker om kombinationen av Dassault Systèmes och Technia – båda företagen är mycket respekterade inom sina respektive områden, där Dassault Systèmes är PLM-mjukvaruleverantören och Tecnia är experten inom PLM och mode/textilindustrin”, säger Ivan Vos, CEO på REV’IT!.

“REV’IT! brinner för att bli nummer ett sin bransch. Det är orsaken till att de vände sig till de två globala PLM ledarna, Technia och Dassault Systèmes, för sin strategiska PLM implementation. Det här kommer bli ytterligare ett mycket bra exempel på vilka fördelar PLM kan ge mode- och textilföretag. Technias Apparel Optimizer i kombination med Dassault Systemes ENOVIA plattform möjliggör ett snabbt och mycket kostnadseffektivt projekt”, säger Ylva berg, CEO och President på Technia.

Technia

Ylva Berg, CEO

E-mail: ylva.berg@technia.com

REV’IT Sport International B.V
Ivan Vos, CEO

E-mail: IVos@revit.eu

Om REV'IT!

Mer information om REV’IT! finns på www.revit.eu/en/

Om Technia

Technia är den ledande leverantören i Europa av Product Lifecycle Management (PLM) lösningar för att skapa och hantera produktinformation under en produkts hela livscykel. Technia, som ingår i Addnode koncernen (noterad på OMX Nordic List, Small Capp), har ca 170 medarbetare och är etablerat i Sverige, Norge, Finland och USA . Företaget är strategisk partner till fler än 200 ledande  företag och bland Technias kunder kan nämnas: BT Products, Ericsson, Electrolux, ESAB, Forsmark, GE Healthcare, Haglöfs, Marioff, Metso Paper, Mölnlycke Health Care, Nokia, Oticon, Proximion, Scania, Seco Tools, Sectra Mamea, Skanska,Medtronic, Beckman Coulter, Sony Ericsson och SSAB. Mer information om Technia finns på www.technia.com

Om Dassault Systèmes

Dassault Systèmes, Europas näst största mjukvaruföretag, är världsledande på lösningar inom 3D och PLM* (Product Lifecycle

Management). Dassault Systèmes Group levererar värde till mer än 100 000 kunder i 80 länder och har varit pionjär inom 3Dmjukvarumarknaden sedan 1981. Dassault Systèmes är listat på Nasdaqbörsen (DASTY) och Euronext Paris (#13065, DSY.PA).

Mer information finns tillgänglig på http://www.3ds.com/se

Dassault Systèmes utvecklar och marknadsför PLM-applikationer och relaterade tjänster samt förser marknaden med en 3D-vision

för hela produktlivscykeln, från idé till underhåll. Bland företagets produkter återfinns CATIA, SolidWorks, DELMIA, ENOVIAprodukterna

(ENOVIA VPLM, ENOVIA MatrixOne och ENOVIA SmarTeam, SIMULIA och 3DVIA).