Technia expanderar till den amerikanska marknaden

Addnode’s dotterbolag Technia, som är en av de ledande leverantörerna av PLM-lösningar (Product Lifecycle Management), har inlett en satsning på den amerikanska marknaden genom grundandet av Technia Inc. Ansvarig för expansionen är Rade Zrilic, VD, Technia Inc., – en erfaren ledare inom PLM-branschen.

Rade och hans erfarna USA-baserade team har i nästan två decennier arbetat med PLM i olika roller och på olika internationella företag. De har var för sig djup branschkunskap och tekniska färdigheter inom PLM-området. Technia Inc's team kommer att kompletteras ytterligare med mycket erfarna PLM konsulter från Technias europeiska verksamhet för att bidra till expansionen. Detta gör det utökade amerikanska teamet till en av de största och mest kompetenta PLM-leverantörerna på den amerikanska marknaden. Rade kommenterar: Jag ser fram emot att ta mig an utmaningen inom Technia Inc. och jag ser även fram emot att arbeta med Technia för att ytterligare utveckla dess redan omfattande produkt- och serviceportfölj. Jag har haft tur att få ansluta mig till ett sådant respekterat företag som Technia, med kunskap och en historik av god service och engagemang samt kunder och anställdas framgång. Technia erbjuder ett brett och djupt tjänsteutbud inom alla aspekter av ett PLM-projekt, bl.a. affärsbedömning, specifikationsskapande, genomförande och tillhörande applikationsunderhåll och infrastrukturtjänster. Sedan 1995 har Technia upprätthållit en aktiv produktutveckling och FoU-partnerskap med Dassault Systèmes, som är världsledande inom 3D och PLM mjukvara. Technia teamet har haft stora framgångar på den amerikanska marknaden med Technia's egenutvecklade komponenter (Technia Value Components) som tillhandahåller färdiga lösningar som kompletterar standardfunktionalitet i ENOVIA V6. "Våra nya innovationer och en ökad efterfrågan från våra kunder innebar att vi beslutade oss för att expandera till den nordamerikanska marknaden. Vår strävan är att sprida vårt kunnande inom innovation och vår högklassiga service till en bredare målgrupp. Jag tror på framgång för Technia Inc och ser detta som ett nästa steg i att etablera Technia som ett globalt, ledande företag i vår bransch ", säger Ylva Berg, VD för Technia AB.