TUI Nordic/Fritidsresor och Technia samarbetar för att förnya produktframtagningsprocessen för resebranschen

Technia, Addnodes dotterbolag och en av Europas ledande leverantörer av lösningar för Product Lifecycle Management (PLM), har tecknat ett avtal med TUI Nordic/Fritidsresor.

Technia kommer att förse TUI Nordic/Fritidsresor med en PLM-lösning baserad på ENOVIA PLM-system från Dassault Systèmes. PLM-lösningen gör det möjligt för TUI Nordic att påskynda produktframtagningsprocessen för deras charterverksamhet och samtidigt förbättra kvaliteten och minska kostnaderna.

"TUI Nordic har beslutat att investera i en PLM-lösning för att förnya vår produktframtagningsprocess för charterverksamhet. Technia kommer att vara vår partner för att skapa bättre reseerbjudande och upplevelser för våra kunder ", säger Tor Claussen, P & C och Aviation Director på TUI Nordic.

"Att kunna arbeta med branschledare som TUI Nordic är verkligen en strategisk seger för Technia. Vi överför vår expertis och lösningar som vi skapar i samarbete med andra ledande branschföreträdare, vilket kommer att hjälpa TUI Nordic i arbetet att förbättra sin process för framtagning av erbjudanden. Detta partnerskap bekräftar vårt samlade erbjudande av branschkunskap, ett starkt konsultteam, Technia-komponenter och ett samarbete med Dassault Systèmes", säger Jonas Gejer, VD på Technia.

TUIfly Nordic AB, Fritidsresor/Star Tour/Finnmatkat är den ledande researrangören i Norden med 1,2 miljoner kunder per år. TEMA, Nazar, My Planet och flygbolaget TUIfly Nordic ingår också i den nordiska koncernen. Den nordiska koncernen ingår i världens största reseföretagsgrupp, TUI Travel Plc.

För mer information, vänligen kontakta:

Jonas Gejer, VD, Technia
Tel: +46 733 77 24 14, E-mail: jonas.gejer@technia.com

Tor Claussen, P&C and Aviation Director, TUI Nordic
Tel: +46 739888412, E-mail: tor.claussen@fritidsresor.se

Om Fritidsresor

Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet.

Om Technia

Technia är en leverantör i världsklass vad gäller lösningar inom Product Lifecycle Management (PLM) för att skapa och hantera produktinformation under en produkts hela livscykel. Technia, som ingår i Addnode-koncernen (noterad på Nasdaq OMX Nordic List, Small Capp), har ca 150 medarbetare och är etablerat i Sverige, Norge, Finland och USA. Företaget är strategisk partner till fler än 200 ledande företag och bland Technias kunder kan nämnas: Toyota Material Handling, Ericsson, Electrolux, ESAB, Forsmark, GE Healthcare, Haglöfs, Marioff, Metso Paper, Mölnlycke Health Care, Nokia, Oticon, Proximion, Scania, Seco Tools, Philips Digital Mammography, Skanska, Medtronic, Beckman Coulter, Sony Mobile och SSAB. Mer information om Technia finns på www.technia.com

Taggar: