Tecnomen holding oyj pörssitiedote

TECNOMEN HOLDING OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.8.2001 klo 8.30 OSAVUOSIKATSAUS 1.1.-30.6.2001 - Tecnomen Oyj:n aikaisempi emoyhtiö Kyro Oyj Abp jakautui 31.3.2001 Tecnomen Holding Oyj:ksi ja uudeksi Kyro Oyj Abp:ksi - Järjestelyllä Tecnomen Holdingista tuli Tecnomenin emoyhtiö - Tecnomen Holding -konsernin liikevaihto ajalla 31.3.-30.6.2001 muodostui Tecnomen konsernin liikevaihdosta ja oli 10,1 milj.euroa. Pro forma liikevaihto 1-6/2001 oli 25,1 milj.euroa - Konsernin pro forma liiketulos 1-6/2001 oli -5,4 milj. euroa johtuen lähinnä Tecnomen konsernin liiketappiosta - Tecnomen Holding -konsernin ja Tecnomen konsernin tilauskanta kasvoi 31.3.2001 4,6 milj. eurosta 30.6.2001 7,6 milj. euroon LIIKEVAIHTO JA TULOS Kyro Oyj Abp:n jakautumisessa 31.3.3001 syntyneen Tecnomen Holding Oyj:n ensimmäinen virallinen tilikausi on 31.3.-31.12.2001, minkä vuoksi osavuosikatsauksessa esitetään toisen vuosineljänneksen keskeisimmät luvut ilman vuoden 2000 vertailutietoja. Lisäksi katsauksessa esitetään tuloslaskelman proforma-tiedot Tecnomen Holding -konsernin osalta nykyisen konsernirakenteen mukaisesti ajalta 1.1.-30.6.2001 sekä vertailulukuina Tecnomen konsernin tiedot ajalta 1.1.-30.6.2000. Tecnomen Holding -konsernin tammi-kesäkuun pro forma liikevaihto oli 25,1 miljoonaa euroa, mikä vastaa Tecnomen-konsernin vastaavan kauden liikevaihtoa, sillä Tecnomen Holding -konsernilla ei ollut katsauskaudella varsinaista omaa liikevaihtoa tuottavaa liiketoimintaa. Tecnomen Holding -konsernin pro forma liiketulos oli tammi-kesäkuussa - 5,4 miljoonaa euroa. Tulosta painoi Tecnomen konsernin tappiollisuus, joka johtui yhtiön liikevaihdon kasvun hidastumisesta ja liiketoimintakulujen kasvusta. Tecnomen Holding -konsernin pro forma tulos ennen satunnaiseriä tammi- kesäkuussa oli -5,0 miljoonaa euroa. Tecnomen Holding -konsernin tulos osaketta kohti oli -0,10 euroa ja oma pääoma osaketta kohti tarkastelukauden lopussa 1,45 euroa. Emoyhtiö Tecnomen Holding Oyj:llä ei ollut omaa liikevaihtoa ja sen liiketulos oli -0,5 miljoonaa euroa, mikä johtuu lähinnä Tecnomen Holding Oyj:n ja Tecnomen Oyj:n sulautumisen valmistelusta johtuvista kertaluontoisista eristä. Tecnomen Holding Oyj:n tulos ennen satunnaiseriä ja veroja oli 0,8 miljoonaa euroa. Tecnomen Holding Oyj:n osinkotulot Tecnomen Oyj:n vuoden 2000 osingonjaosta olivat 0,9 miljoonaa euroa. Ne on eliminoitu Tecnomen Holding -konsernin tuloslaskelmasta. Tecnomen konsernin liikevaihto 1-6/2001 oli 25,1 (24,0) miljoonaa euroa ja liiketulos 1-6/2001 -4,9 (-1,6) miljoonaa euroa. Tulos ennen satunnaiseriä 1-6/2001 oli -4,5 (-1,9) miljoonaa euroa. Tulos/osake oli -0,10 (-0,02) euroa. Oma pääoma/osake oli 1,54 (1,51) euroa. Tecnomen konsernin ja Tecnomen Holding -konsernin tilauskanta kasvoi huhti-kesäkuussa. Se oli 31.3.2001 4,6 miljoonaa euroa ja 30.6.2001 7,6 (10,2) miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00120/bit0001.doc The full report http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00120/bit0002.pdf The full report